5 chýb, ktorým by ste sa ako bodybuilder mali vyhnúť pri diéte

5 chýb, ktorým by ste sa ako bodybuilder mali vyhnúť pri diéte

Všetci robíme pri bodybuildingu rovnaké chyby: mnohí si ich vôbec neuvedomujú, no niektorí sú si dokonca vedomí, že ich robia. Tieto chyby však dokážu spomaliť nárast svalovej hmoty a znížiť úbytok telesného tuku.

Pravdepodobne ste si všimli, že svaly v noci nevyzerajú zvlášť oslňujúco. Stavba svalovej hmoty si vyžaduje čas, trpezlivosť a precíznosť pri tréningu a stravovaní. Je to dané tým, že bodybuilding je veda, a je oveľa jednoduchšie dopúšťať sa omylov, než kráčať správnou cestou.

Všetci robíme pri bodybuildingu rovnaké chyby: mnohí si ich vôbec neuvedomujú, no niektorí sú si dokonca vedomí, že ich robia. Tieto chyby však dokážu spomaliť nárast svalovej hmoty a znížiť úbytok telesného tuku.

Chyba č. 1 – Nebuďte netrpezliví

Najčastejšie sa vyskytujúca chyba v kulturistickom prostredí je netrpezlivý prístup k diétam. Mnohí nezmyselne striedajú diéty bez toho, aby si uvedomili, že aby sa efekt tej ktorej diéty prejavil, je potrebný čas. Navyše telo si na akúkoľvek zmenu spojenú s diétou musí najskôr zvyknúť a na to je potrebných aspoň 21 dní. Výsledky sa totiž nedostavia zo dňa na deň.

Chyba č. 2 – Náhodné stravovanie

Druhou chybou, ktorej sa mnohí začiatočníci dopúšťajú, je nepravidelný príjem stravy. Vedeli ste, že je to dokonca kontraproduktívne? Prečo by ste telu nedopriali pravidelný príjem živín? Ak si chcete vybudovať kvalitnú svalovú hmotu, vaše telo musí mať zabezpečený konštantný prísun dusíka. Tajomstvo nárastu objemu svalov a straty telesného tuku je konzistentnosť! A aby ste ju dosiahli, mali by ste si svoj jedálniček plánovať. Áno, je to také jednoduché!

Chyba č. 3 – Príliš veľa jedla

Ďalším frekventovaným omylom kulturistov je zbytočne vysoký príjem jedla. Je pravda, že na zabezpečenie dostatočného množstva energie na rast svalov je potrebné prijať aj viac kalórií, tie však zvyšujú vaše percento tuku. Udržujte hladinu živín (proteíny, sacharidy a tuky) v rovnováhe, avšak občas doprajte telu aj jedno s vyšším kalorickým obsahom. Jesť je dobré, jesť s cieľom rásť ešte lepšie, ale nadbytok jedla je neakceptovateľný.

Chyba č. 4 – Používanie váhy

Štvrtou chybou je používanie váhy, aby ste zhodnotili svoje napredovanie. Áno, váha je nástroj na meranie, ale nie je schopná rozlišovať medzi vodou, tukom a svalom. Najlepšou metódou hodnotenia dosiahnutých pokrokov tak zostáva sledovanie svojho tela a jeho stavby. Váha sa vám zíde v prípade, že súčasne používate aj nástroje na meranie telesného tuku.

Pamätajte, bodybuilidng je estetický šport. Fotografie sú výborným zdrojom na porovnávanie výsledkov, rovnako aj meranie telesných proporcií.

Chyba č. 5 – Kopírovanie profesionálnych bodybuilderov

Poslednou chybou, ktorú robí mnoho začiatočníkov, je kopírovanie diét a tréningových metód profesionálnych bodybuilderov. Je totiž ohromný rozdiel medzi nimi a „laikmi“. Profesionáli trénujú dlhé roky, ich diéty trvajú neraz aj niekoľko mesiacov, preto sa im dá len veľmi ťažko priblížiť. Naučte sa čítať medzi riadkami, neupínajte sa k tomu, čo vám ukázali v poslednom vydaní časopisu, sústreďte sa na realitu!

Vyhnite sa týmto chybám a budete na dobrej ceste za prekvapujúcimi výsledkami!

preloader