Horčík

Diéta bohatá na horčík spojená so zníženým rizikom srdcových ochorení, mŕtvice a cukrovky.

Horčík je životne dôležitý

Celkovo strava bohatá na horčík môže znížiť riziko vzniku rôznych ochorení, vrátane koronárnej srdcovej choroby, mŕtvice a cukrovky 2. typu, podľa novej meta-analýzy publikovanej v časopise BMC Medicine.

Výskumníci z Zhejiang University a University of Zhengzhou v Číne, zistili, že ľudia, ktorí prijímali stravu s vysokým obsahom horčíka mali

  • o 10% nižšie riziko vzniku ischemickej choroby srdca
  • o 12% nižšie riziko mŕtvice
  • o 26% nižšie riziko cukrovky typu 2

v porovnaní s ľuďmi, ktorí užívali nižšie hladiny horčíka.

Výsledky štúdie tiež ukazujú, že 100mg/deň a viac horčíka v potrave, môže znížiť riziko mŕtvice o 7% a diabetes mellitus 2. typu o 19%.

Horčík je životne dôležitý pre ľudské zdravie a pre normálne biologické funkcie, vrátane metabolizmu glukózy, produkcie proteínov a syntézy nukleových kyselín. Strava je hlavným zdrojom horčíka a je prítomný v potravinách, ako sú koreniny, orechy, fazuľa, kakao, celozrnné výrobky a zelená listová zelenina.

Táto meta-analýza zahŕňa pozorovacie štúdie, čo znamená, že nie je možné vylúčiť vplyv iných biologických faktorov alebo faktorov životného štýlu, ktoré ovplyvňujú výsledky. Navyše nie je možné určiť, či je horčík priamo zodpovedný za zníženie rizika ochorenia. Avšak dimenzia tejto analýzy poskytuje konzistentné údaje, ktoré zostali nezmenené aj po úprave podľa pohlavia a lokality štúdie.

Odporúčané nutraceutiká: Alkamox® tabletyAlkamox® prášok

preloader