Potraviny určené na posilnenie svalov

Potraviny určené na posilnenie svalov

Bielkovina je najdôležitejšou potravinovou zložkou, a preto by mala byť zahrnutá do každého jedálnička. Vzhľadom k tomu, že naša koža a svaly sú tvorené bielkovinami, je logické zahrnúť ich do stravy vo väčšom množstve v prípade, že sa snažíte zvýšiť objem svojich svalov. Obzvlášť kulturistom sa odporúča konzumovať veľké porcie jedla s vysokým obsahom bielkovín. Neplatí to však len pre nich, aj ľudia s namáhavou fyzickou ​​prácu by mali prijímať značné množstvo proteínov.

Existuje veľa druhov potravín, ktoré obsahujú bielkoviny, avšak niektoré potraviny ich nášmu telu poskytnú viac než ostatné (napr. vajcia, alebo u vegetariánov strukoviny). Strukoviny predstavujú nielen veľké množstvo energie, ale sú tiež bohatým zdrojom vlákniny.

strukoviny

Ďalším vegetariánskymi možnosťami sú cesnak a cibuľa. Mäkkýše sú bohaté na bielkoviny, pritom s nízkym obsahom tuku, a tiež hojne obsahujú minerály a antioxidanty. Pomáhajú posilňovať imunitný systém a chrániť telo pred voľnými radikálmi. Orechy, olejnaté semená a celozrnné obilniny sú ďalším zdrojom bohatým na proteíny, tiež obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, vlákninu, minerály a vitamíny (napr. vitamín E). Niektoré orechy, ako mandle, pistácie, kešu a arašidy, by ste určite mali zahrnúť do svojej stravy.

orechy

Okrem nich sú ideálne slnečnicové semená vďaka obsahu zdravých tukov a bielkovín. Celozrnné obilniny poskytujú energiu potrebnú pri náročných tréningoch, sú tiež bohaté na vlákninu a bielkoviny. Hnedá ryža, ovos a jačmeň sú vhodné kvôli ľahkej stráviteľnosti.

paradajky a losos

Nezabúdajme na paradajky a lososa, ktoré sa tiež považujú za vhodné potraviny určené na podporu rastu svalov. Paradajky sú aj vynikajúce antioxidanty, navyše bohaté na mikroživiny. Rybí olej je známy ako obrovský zdroj omega 3 mastných kyselín, ktorý pomáhajú regulovať cholesterol v tele. Karolínsky inštitút v Štokholme nedávno vydal správu, ktorá potvrdzuje, že špenát má skutočne vplyv na posilnenie svalov. Výskumníci vykonali experiment na myšiach, ktoré dostávali počas 7 dní vodu obsahujúcu množstvo dusičnanov (rovnajúce sa približne 250g špenátu, čo zodpovedá bežnej porcii tejto zeleniny). Okrem špenátu je dusičnan obsiahnutý aj v červenej repe a šaláte.

Author: Dott. Gabriele Trapani, Source: Yamamoto